Raute Oyj nimittää Tarja Moilasen henkilöstöjohtajaksi

RAUTE OYJ PÖRSSITIEDOTE 16.3.2023 klo 10.00

RAUTE OYJ NIMITTÄÄ TARJA MOILASEN HENKILÖSTÖJOHTAJAKSI

KTM, YTM Tarja Moilanen (44) on nimitetty Raute Oyj:n henkilöstöjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Hän siirtyy Rautelle Konecranesilta, jossa hän toimii EMEA-alueen henkilöstöjohtajana.  Hän aloittaa Rauten tehtävässään 1. kesäkuuta 2023. Tarja Moilanen raportoi tehtävässään toimitusjohtaja Mika Saariaholle.

Tarja Moilasella on yli 12 vuoden kokemus Konecranesista erilaisissa henkilöstöön ja organisaatiokulttuuriin liittyvissä johtotehtävissä niin liiketoiminnan HR-partneruuden, päivittäisten HR-palveluiden sekä palkitsemisen ja yritysvastuun saralla. Aiemmin urallaan Tarja Moilanen on työskennellyt myös Rautaruukilla erilaisissa HR-tehtävissä.

"Olen iloinen voidessani toivottaa Tarjan tervetulleeksi Rauten tiimiin ja toivotan hänelle menestystä. Tarjan laaja kokemus globaalista toimintoympäristöstä sekä HR-käytännöistä, työkaluista ja järjestelmistä tulee olemaan erittäin arvokasta hänen uudessa roolissaan. Raute on siirtymässä seuraavaan kehitysvaiheeseen, jossa henkilöstön ja kulttuurin kehittäminen ovat yhä tärkeämpiä tulevaisuuden menestyksemme kannalta, ja olen vakuuttunut siitä, että Tarja voi tuoda paljon uutta tämän kehityksen tueksi", sanoo Mika Saariaho

Rauten väliaikainen henkilöstöjohtaja Mia Könnilä jatkaa tehtävässään, kunnes Tarja Moilanen siirtyy Rauteen. Mia Könnilä siirtyy sen jälkeen takaisin aiempaan tehtäväänsä Rauten Suomen HR-toimintojen vetäjänä.  "Haluan lämpimästi kiittää Miaa erinomaisesta työstä tämän siirtymäkauden aikana", Mika Saariaho sanoo.

Mika Saariaho

Toimitusjohtaja Mika Saariaho, puh. 040 154 9393

JAKELU:

Nasdaq Helsinki Oy, keskeiset tiedotusvälineet, www.raute.com

RAUTE LYHYESTI:

Raute on maailmanlaajuisesti toimiva teknologia- ja palveluyritys. Rauten asiakkaita ovat puutuoteteollisuudessa toimivat yritykset, jotka valmistavat viilua, vaneria, LVL:ää (Laminated Veneer Lumber) ja sahatavaraa. Sen teknologiatarjonta kattaa koko viilun, vanerin ja LVL:n tuotantoprosessin sekä sahatavaran erikoismittauslaitteet. Tehdasmittakaavan projektien toimittajana Raute on globaali markkinajohtaja sekä vaneri- että LVL-teollisuudessa. Lisäksi Rauten täyden palvelun konseptiin kuuluvat teknologiapalvelut varaosatoimituksista säännöllisiin huoltoihin ja laitemodernisointeihin. Rauten pääkonttori sijaitsee Lahdessa. Yhtiön muut tuotantolaitokset sijaitsevat Kajaanissa, Vancouverin alueella Kanadassa, Changzhoussa, Kiinassa ja Pullmanissa, WA:ssa, Yhdysvalloissa. Rauten liikevaihto vuonna 2022 oli 158,3 miljoonaa euroa. Konsernin henkilöstömäärä vuoden 2022 lopussa oli 778. Lisätietoja yrityksestä löytyy osoitteesta www.raute.com.